Thursday, March 1, 2012

Senzational! Jurnalismul romanesc

Ar putea să înceapă mâine al treilea război mondial, să fie eliberată o molimă care să extermine rasa umană şi eu n-aş şti! Nu aş avea cum să ştiu, din moment ce nu mă uit la ştiri şi sunt pe cale să renunţ şi la ziare.

Puteţi s-o numiţi lipsă de interes; eu îi spun incapacitatea de a tolera jurnalismul de scandal şi informaţia de slabă calitate. Dacă am ajuns să umplem spaţiul cu scandalul dintre X şi Y din gelozie sau ambiţie, chiar nu mai merită deschis televizorul. Mă gândesc serios să renunţ la abonamentul TV pentru că îmi este inutil. Nu mă interesează ce se întâmplă cu X asistentă TV, cu Y prieten al lui Z om de afaceri corupt, când sunt complet ignorate ştirile culturale, economice, sociale şi interculturale.

Nu sunt pretenţioasă, dar mă aştept la informare. Nu "senzaţional", nu "fantastic", "nu "scandal", nu viaţă personală a lui X.

Tare aş vrea să văd că mai există şi posturi care au integritate şi conduită profesională, etică şi morală, ca standarde. Pentru că sigur sunt destule persoane care sunt de acord cu mine şi ar dori să le fie prezentate informaţiile într-o manieră profesională şi fără denigrări, presupuneri, scandaluri, subînţelesuri, minciuni, păreri nesusţinute de argumente şi dovezi.

Off topic: O primăvară frumoasă!

1 comment:

  1. Nici eu nu ma mai prea uitam la TV din aceleasi motive, cel putin nu la stiri...

    ReplyDelete